ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

واریز حقوق خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ | پرداخت افزایش‌ها ۲۵ و ۲۶ خرداد

  • کد خبر: ۱۱۱۸۵۷
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
  • ۱۰
واریز حقوق خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ | پرداخت افزایش‌ها ۲۵ و ۲۶ خرداد
سازمان تامین اجتماعی حدود ۳.۵ میلیون نفر مستمری بگیر دارد که بالغ‌بر ۷۰ درصد از آن‌ها حداقل مستمری را دریافت می‌کنند که با افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق، عدالت اجتماعی و بهبود معیشت در دولت سیزدهم رقم خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی با حقوق حداقلی هستند که ماهیانه تا سه یا چهار میلیون تومان دریافت می‌کردند که با افزایش حقوق اخیر، اکنون دریافتی آن‌ها به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است تا بتوانند معیشت روزمره خود را تامین کنند.

افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی قدم دولت سیزدهم در راستای عدالت‌محوری و رسیدگی به معیشت افراد کم‌درآمد جامعه است تا این قشر پرداختی‌های معقولی داشته باشند.

همچنین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که تا سال گذشته بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، به بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

۲۲۶ هزار بازنشسته نیز بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند که به طور متوسط یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان حقوق آن‌ها افزایش یافت.

واریز حقوق خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ | پرداخت افزایش‌ها ۲۵ و ۲۶ خرداد

افزایش مستمری حقوق‌بگیران سازمان تامین اجتماعی طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هرساله به تصویب هیات وزیران می‌رسد. به‌طوری‌که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

بر این اساس، مصوبه شورای‌عالی کار در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید از این رو نباید بازنشستگان کمتر از این حقوق می‌گرفتند.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی هر ماه به بازنشستگان از بیستم ماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود، به روال عادی قبلی حقوق خرداد طبق زمان‌بندی قبلی و با مبلغ قبلی پرداخت می‌شود که واریز افزایش حقوق خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد به‌صورت جداگانه شروع می‌شود و مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت نیز طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

منبع: ایرنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
0
جناب عبداملکی مگه قرار نبود تمام حد اقل بگیران تامین اجتماعی ۳۸ در صدبرای کلی سطوح اضافه شود از شما عزیز بعید بنظر میرسید غیراز حرف خودت بگی چرا در مقابل مخالفت مخالفین فرمایش خودت کوتاه امدی خداشاهد است که من وامثال من روی حرف تو یکی حساب کرده بودیم که اینگونه تعلل کردی شکی نیست شما و پیشکسوتان جامعه کارگری که بعد از خدا چشم امید بهتون داشتیم یکشبه انهم در دوروز تعطیل ۱۴ و ۱۵ خرداد اعلام کردیدید که همه حد اقل بگیران ۱۰ درصد حقوقشان اضافه در تعجبم چطور دولتمردان همه کارهایی که منطق نا پذیر است در روز جمعه یا تعطیلات انجام میشود .از ما که گذشت انشاالله خدا از شما وکلیه مسولین پیشکسوت نگذرد که دستتون توی یک کاسه کردید حق کشی هم حدی دارد تازه هنوز معلوم نیست کی میخواهید پرداخت کنید باز هم پرداخت ۲۰ خردا د ۴۰۱ حقوق اسفند ۴۰۰ واریز شد متاسفم آقای وزیر برادرانیکه ادعای پیشکسوتی دارید چرا قبول نکردید آیا خودتان هم به این اندازه افزایش پیدا کرده.واقعاً شرم آور اینهمه نیرنگ و حق کشی اگر توان دفاع ندارید کناره گیری کنید تا اشخاص صالح دیگری این سکان بی صاحب را تصاحب کند شاید روزنه ای باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
مسکن وهمسان سازی چی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
اگر قرار بر اجرای عدالت باشد چرا افرادی که در حین کارکردن درس خوانده اند به امید آینده ای بهتر باید مثل بقیه حقوق بگیرد دولت از ترس اینکه تامین اجتماعی برای گرفتن طلب خودش پاروی گلویش نزارد این تصمیم را گرفته درضمن تامین اجتماعی و همه افراد تحت پوشش آن از منابع دولتی چه درزمان کار وچه دوران بازنشستگی استفاده نکرده اند واین هم سیاستی است بین رئیس سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار این چه دولت مردمی است که حق عده ای را ضایع میکند برای اجرای عدالت،وقتی دولت و رئیس دولت که قبلا ریاست قوه قضائیه را برعهده داشته قانون را دور بزنند وبه احکام مصوبه خود پایبند نباشند از مردم چه انتظاری در قبال اجرای قانون داریم.
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
متاسفانه فیش های حقوقی آمده از افزایش حقوق ها خبری نیست مدیران تامین اجتماعی و دولت بی کفایت ریسی که قادر نیست حقوق های قشر فقیر کشور را به موقع پرداخت کند این دولت چگونه یک کشور را 7سانتی دیگر مدیریت کند الان فصل اجاره بها میباشد تعدادی از این خانواده ها منتظر افزایش بودند اما مثل گذشته آمده رانند تاکسی در فروردین افزایش کرایه ها را گرفته اما ما هنوز خبری نیست
اسفند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
0
این وعده ها چیشد
سردار نقدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
0
شما که به وعده امثال عبدالملکی دلخوش کردی
حق شماست که هرگونه ظلم و ستمی به شما روا شود، اخه مرد حسابی چطور عقلت اجازه داد به وعده های این وزیر بیسواد دلخوش کنی؟؟
این وزیر همون کسی هست که با یک میلیون تومن میخواست شغل درست کنه!
این مرتیکه میخواست با سیصد میلیون دلار بازار ارز رو برگردونه به سال ٩٨ قیمت دلار ١۵٠٠٠ تومن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
0
مسیولین محترم از خدا بترسید و عدالت را پیشه کنید.بترسید از خشم و غضب خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
0
0
چرا همش حرفه‌ای تکراری یک ماه گذشته را می‌گویید، فقط بگویید چرا حقوق غیر حداقلی بگیرها چرا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده
محمود محقق هرندی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
مستمری خرداد اینجامی واریز نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
من مستمری بگیر فرهنگی هستم حقوق من کمتر از ۵ میلیون واریز شده افزایش نداشته چرا من خانم خانه دار و خود سرپرست هستم لطفا رسیدگی کنین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->